Sunday 5 August 2012

Photo challenge

Under augusti månad pågår det en fotoutmaning i delar av den svenska bloggvärlden. Jag tänker hänga på (helt inofficiellt, här finns bloggen vars innehavare startade det hela) för att komma igång med bloggen, fotograferandet, kreativiteten etc. igen. Varje dag har ett tema som skall tolkas och jag lägger upp veckans bilder på söndagarna. Oftast hoppas jag ha bilder som tagits under veckans gång men ibland blir det äldre bilder från 'arkivet' (av förståeliga själ).

1) Dagens

I bloggvärlden är det ganska vanligt med 'dagens outfit'.


2) Gammal och ung

DS & farmor på bryggan vid Stugan en varm sommardag 2003.


3) Porträtt




4) Djur

Det lär finnas fler djurarter i den genomsnittliga australiensiska trädgården
än det finns på hela den brittiska ögruppen. Här är en av dem ... 


5) Något jag fått eller ärvt



'Krisitnalampan' som min gammelmormor, Kristina, gjorde en gång för lääänge sedan.
Jag fick den efter mormor som hette Krisitna i andranamn (så gissa vad jag heter i andranamn?).

Jag har länge tänkt 'dokumentera' lampan eftersom den, eller i all fall lampskärmen,
håller på att falla i tusen bitar :( och nu fick jag det äntligen gjort :).



<3 H

No comments:

Post a Comment

Popular Posts