Monday 29 July 2013

Maybe baby ...


Idag för två år sedan postade jag mitt första inlägg här på bloggen och nästan på dagen sex månader sedan senaste inlägget. Tiden och orken har definitivt inte funnits, och därmed inte heller lusten. Ska jag fortsätta/börja igen? Vad vill jag med bloggen? Har jag några läsare (och är det viktigt)? Tiden får utvisa ...

Two years ago today, I posted for the first time on this blog and it is nearly to the day six months ago since my last post. I've been time poor and drained (and uninspired). Will I continue? What do I want to share/do with the blog? Do I have any readers (and is that important)?  Only time will tell ...

PS!
Happy Anniversary DH! We married 13 years ago and we met and became an item nearly 20 years ago. Still going strong!
 <3

5 comments:

  1. Visst är det dubbet det där med blogg. Man (jag) vill både ha läsare och skita i vilka som läser.
    Låt det komma som det kommer. Kommer inget: fine. Kommer det massa blogglust. lika fine det.

    ReplyDelete
  2. Nu har jag läst ikapp hos dig!
    Om jag kan se bloggandet som en sorts dagbok och strunta i allt annat (ex.v. eventuella läsare) så kanske det finns hopp om en fortsättning. Jag har nämligen märkt att jag har fotograferat betydligt mindre under blogguppehållet och det betyder mindre fotografiska minnen och det saknar jag verkligen nu när jag tittar igenom de få foton jag har från de gångna sex månaderna. En sorts dagbok som dokumenterar livet i stort och smått får det bli, lite som förut alltså.

    ReplyDelete
  3. Halloj där! Kul att se att du är tillbaks. :-)
    Skulle inte bry mig så mycket om vad folk gör och inte gör. Jag tror alla har tid och inte tid, går nog i vågor...jag har heller inte haft ork och lust med det lilla jag brukade hålla igång ute på fejjan (som du kanske har märkt..?) tycker det har blivit trist därute, och folk har tappat den sociala biten av det hela... men, men, gör detta för dig själv i första hand och bara om du är på det humöret. ;-)
    Grattis och kramisar på eran anniversary!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heeej,
      och tack för kommentaren, du har så rätt: blogga för min egen skull
      Tack för lånet av din DH igår kväll ;) Svensk vintermat i form a kalops och äppelpaj i goda vänners lag är inte fel. Trött som jag var så lade jag mig tidigt och lät grabbarna (din och min DH och en annan gräsänkling) roa sig bäst de kunde - och det kunde de - de kom nog inte i säng förrän fram emot småtimmarna ... :) kram

      Delete
  4. Hej hej!
    Jag hörde att det var jättetrevligt och med god mat! :-) ..blir ju en smula avis härborta, hade ju oxo velat mumsa i mig kalops i goda vänners lag... Jag hoppas min DH inte stökade till det för mycket för dig, utan bar sig civiliserat åt..;-) Kram

    ReplyDelete

Popular Posts