Thursday 18 October 2012

DIY (again)

Japp, det är undertecknad som tyvärr avspeglas i glaset :(


Denna poster över Australien köpte jag för flera månader sedan. Tanken var att köpa en poster över Sverige (som inte alls påminner om den av Australien ovan men ändå) men nätbutiken jag försökte hbeställa från ignorerade mina förfrågningar så till slut gav jag upp och projektet föll lite i glömska. Men så för några veckor sedan fick jag ju min nya leksak/NBFF: den elektroniska skärmaskinen Silhoutte CAMEO och när jag surfade runt bland alla fina motiv man kan rita och/eller skära ut med hjälp av den så hittade jag en kartbild över Sverige och så var idéen född: dags att göra min egen poster.

Det som behövs, utöver Silhouette CAMEO, sverigekartan och pc-programvaran som tillhör, är vit kartong (att passa som bakrund i tavelramen från IKEA, Ribba, 50x70 cm), svart (och vit) självhäftande vinyl, färgpenna, linjal och skärkniv/skalpell.


 
 







TADA!

 
Jag är supernöjd med min nya poster. Det syns att den är hemmagjord, om man tittar nära, men det gör inget: det är ju trots allt DIY.





  
<3 H

PS! Om någon vänlig själ därute kan berätta hur man bäst fotar tavlor (bakom glas) så får du jättegärna berätta för jag kan det då rakt inte :)

4 comments:

  1. Men vad snygg Sverigekarta du har gjort! Fin detalj med en krona vid Stockholm. Och jag älskar Australienkartan. Men å andra sidan älskar jag nästan allt med Australien. :)

    ReplyDelete

Popular Posts