Sunday 14 October 2012

Fickle spring weather

I fredags kom det 15 cm snö, visserligen 10 mil inåt landet, i de blåa bergen, men ändå. Hallå!?!?!?
Typiskt aprilväder hade jag sagt om jag bott i Sverige men nu bor jag ju här så det får bli typiskt oktoberväder, eller helt enkelt typiskt vårväder: ombytligt. Idag var det soligt och 20 grader varmt, alldeles lagom för ett dopp i poolen med polarna alltså ;)

I förgrunden: DH:s chiliplanta som han vårdar ömt.
Jag ville flytta den numera mycket anskrämliga växten till annan plats
i trädgården men se det fick jag inte. Okej då, den har ju försett oss
med färsk chili i rikliga mängder så den får stå kvar.
 
 
<3 H 
 
PS! Vanliga kalla vintrar kommer det oftast inte mer än några få cenitmeter med snö
i Blue Mountains om ens det så detta var mycket ovanligt. 

3 comments:

Popular Posts