Tuesday 13 December 2011

Lucia

I dag är det Lucia och ni därhemma i SE har/kommer säkert se eller delta i ett eller flera luciatåg under december månad. Själv har jag många minnen från lussefirande genom åren (always 'tärna', never 'Lucia' :). Här i AU är det (luciatåg) i stort sett okänt och få förunnat att uppleva.

Men här kommer en bild från 2007 då det var sju svenska barn på DS skola (nu är det bara en kvar (DS), de andra har flyttat till Sverige) och de blev ombedda att tåga och sjunga (med hjälp av sina mammor) för hela skolan.



Trots att Lucia är i stort sett okänt så hittade jag detta Luciatåg/Babuschka i en vanlig inredningsaffär här för några år sedan, affärsbiträdena had ingen aning om vad det var för något.


(Trots stativ och bilder tagna med någon minuts mellanrum så blir färgåtergivningen så olika
*kliar mig i huvudet och ser ut som ett frågetecken*. 
Professionell fotograf blir jag nog aldrig när jag blir stor.) 


Jag avslutar detta luciainlägg med en bild på, i mitt tycke då, världen sötaste lille stjärngosse (samtidigt en av de allra, allra första scrapbooking layouter jag gjorde, om man nu kan kalla den det).

DS, drygt 11 månader gammal, december 2001.

1 comment:

  1. Men mamma
    - C***a, och snart A****e, går ju på min skola och de är svenka
    - det var jättepinsamt att uppträda för alla i skolan, faktiskt

    ReplyDelete

Popular Posts