Thursday 1 December 2011

1 december och SOMMAR och nedräkning

I alla fall enligt kalendern. Vädret tycker annorlunda: 18 grader varmt bara :(

I dag börjar nedräkningen till julafton på riktigt - enligt DS. I år får han en chokladkalender, gottegris som han är så gillas det i alla fall.

Jag tänkte öka inläggsfrekvensen, hoppas jag, några snäpp och visa lite bilder från vårt julpyntade hem lite då och då. Den vanliga längtan och känslan för advent och jul har inte riktigt infunnit sig (än) i år, kanske beror det på att DS firar jul i Sverige med farmor och kusiner (?). Jag börjar med att visa några bilder på vad som hänger ute på altanen. Stjärnan av drivved är köpt i butik för några år sedan och julgranskulorna av glas har jag fyllt med småsten, snäckor och fjädrar.


Denna bild på vår utomhusadventsljusstake (puh, vilket långt ord, undrar om det ska stavs så här) har jag lånat från söndagens inlägg.



 

1 comment:

Popular Posts