Sunday 2 September 2012

Photo challenge V

Våren har äntligen kommit! I all fall enligt kalendern. Och det känns i luften (inbillar jag mig i alla fall :). Lusten att vara utomhus och njuta av vårsolen ökar i alla fall och i helgen har jag allt fått lite färg på näsan.

Här kommer sista bidraget i fotoutmaningen: dag 27 till 31


27. Soffbild
 

 
 
 
28. HöstVårtankar
 
Det blommar! Ett axplock från bushwalken i lördags.
Jag har aldrig längtat efter våren så mycket som jag gjort i år,
efter denna bedrövlig långa, kalla och blöta vinter,
men nu är den äntligen här med värme - åtminsonne i solen, och i lä.
Våren = nystart för massor av nödvändiga och mindre növändiga
(men oftast desto roligare) projekt både inne och ute.
Våren innebär också planer och planering inför sommaren, julen och semestern.
Bring it on!
 
 
 
29. Jag
 
Jag som bebis och fyra-femåring.
Mamma. Mormor och morfar. Farmor och Farfar. Pappa.
Starka och klara minnen av dem alla,
inte urvattnade och överexponerade som de scannade diabilderna.
 
 
 
30. Familjen
 
 Allt!
 
 
31. Glädje

Hur fångar man glädje på bild?
Jag har määängder med foton på en glad och lycklig DS och det är ju fantastiskt och underbart att se.
Men min glädje (och stolthet)? Den är nog lätt att förstå men inte alltid lika lätt att se:
DS, DS och återigen DS
Från den dag han var två små streck på en provsticka 
tills dags dato då det nedersta fotot togs
och för all framtid 
 



 
<3 H

1 comment:

  1. Love you too mum <3 youve got my vote :) (if i knew how to vote that is!)

    ReplyDelete

Popular Posts