Sunday 16 September 2012

Fab weekend

En helg som började med väninnorna (gud så gammal jag låter *fniss* men kompisar låter inte helt ''rätt'' heller längre) och ABBA på fredagkvällen på Terrey Hills Tavern. Tyvärr inte riktiga ABBA men en av många grupper som pratar engelska med ''svensk'' brytning mellan låtarna. Vilka fantastiska och tidlösa sånger, jättekul faktiskt att se och höra. Och sjunga med, jag vaknade hes dagen efter.

Foto taget med iPhone


ABBA är fortfarande stooora här. Det går inte en dag utan att man hör en eller ett par låtar av dem på radion och då och då ser man dem på TV. Sådana här spelningar verkar alltid dra mycket folk.

Lördagen startades tidigt med en snabb tur till (1,5 timme i bil och 1 timma på) det stora blågula varuhuset för att hinna i tid till lunch och premiärspel på vår gamla hemmabana Wakehurst GC. Första gången jag spelar golf sedan jag bröt handleden. Tre klubbor (järnsjua, pitching wedge och putter) och nio hål senare vinkar jag av mina medspelare/vänninor (där kom ordet igen ;) som fortsätter nio hål till. Det gick faktiskt riktigt bra att spela och det kändes helt rätt att ta det lungt så här i början. Som vanligt, efter ett långt uppehåll så är det närspelet som inte funkar så bra men jag är jättenöjd: jag kunde ju trots allt spela.


Foto taget med iPhone
 
Lördagen avslutades med popcorn och godis, uppkrupen i soffan med DS, framför The Hunger Games. DS tokgillar filmen (säkert fjärde gången han ser den, böckerna har han så klart läst också). Jag har också läst böckerna men som jag är, mamma, så tycker jag att filmen är lite jobbig att se.
 
Härligt vårig helg som varit fullspäckad är nu nästan slut. Pust! Idag har jag hunnit med lite trädgårdsjobb, inomhuspill och lite avkopplande häng i våra nyskrudade soffor på altanen (bilder kommer nästa vecka). Nu är det dags att packa inför DS skolläger samt laga middag: pannkakor med sylt och grädde beställda av DS. Ser nästan fram emot arbetsveckan som kommer, fast bara nästan (eller egentligen inte alls).




<3 H

1 comment:

  1. Looks like you had lots of fun beatiful pictires do this more often! You need it ;)

    ReplyDelete

Popular Posts