Sunday 11 September 2011

September Eleven - tio år sedan

2001/09/11, en dag jag aldrig glömmer. Kommer hem efter en långpromenad och lunchdejt med några andra mammor, DS sover sött i vagnen. Slår på TV:n av ren slentrian - och fastnar - kan inte slita mig från de scener som utspelas och upprepas igen och igen. Detta ofattbara och helt overkliga men ändå sanna, jag ser det ju med mina egna ögon, eller ?! Det ustpelar sig just då och det kablas ut i världen, ända in i mitt vardagsrum på Slätten i Göteborg. Världen kan vara ond och ... alldeles underbar (för det mesta).

I november 2002 var vi vid Ground Zero som platsen för terrorattacken mot World Trade Center i New York kom att kallas. Vi hälsade på DH:s bästa vän och barndomskamrat H som då bodde där. Tråkigt nog har jag tappat bort vartenda foto från denna resa. DS lärde sig bl.a. sitt/sina första ord på engleska - ''hot, hot,hot'' eftersom H:s ugn på blev dunderhet när den användes och det sista man vill är att små barnahänder bränner sig.

2011 - vart tog våren vägen? Blåsigt och kallt men soligt. Helgen har mest ägnats åt att röja lite i trädgården och plantera lite nytt. På lördagkvällen var vi hembjudna till goa vännerna familjen F som vi inte sett på ett tag tack vare semestrar och dyligt. Mysigt.


Helgfrukost.


Här skall timjan, oregano och rosmarin flyttas.
Persiljan, den överväxta, skall tas bort och ersättas med ny.
Har nyplanterat persilja, basilika, koriander, gräslök och dill.


Resultatet visar jag lite senare.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts