Sunday 14 August 2011

Söndag kväll

allaredan ... denna veckända började mycket trist med att jag blev magsjuk på torsdagkvällen, spenderade ett dygn ... ja, ni förstår säkert. Lördagen innebar mycket vila och söndagen har inneburit lite mer vila och en kort söndagspromenad. Ganska trist och tråkig med andra ord, och kort.

Även om helgen varit ganska så eländig så har veckan i övrigt varit som vanligt - bara bra med andra ord. Vi jobbar och går i skolan, gör läxor, grejar, ser på tv, grejar lite till, lagar mat och äter och sover (hoppar medvetet över 'städar' för det finns nog inget tråkigare ord eller syssla).

En höjdarsak inträffade faktiskt denna vecka och det bästa är att det kommer flera, många flera. Jag har återigen börjat hämta hem DS från skolan på tisdagar och torsdagar.


Det är en lagom lång promenad på ca. 30 minuter enkel väg (jag går ju det dubbla :) och det bästa är, utöver frisk luft och motion, att vi har tid att prata om allt och inget. Skratta och busa. Efter ett rätt långt uppehåll så insåg jag i tisdags hur mycket jag saknat dessa promenader och särskilt samtalen med min älskade DS. Fotot är från i torsdags, taget i vår del av ett vinterblekt Sydney och från och med nu så är det bara sjukdom och åskoväder som hindrar oss i framtiden (eller att jag börjar jobba heltid igen).

No comments:

Post a Comment

Popular Posts