Saturday 27 August 2011

Måla eller inte måla

det är frågan. För några veckor sedan hittade jag ena halvan av en gammal trästege, grånad och med färgrester. Skall jag slipa och måla eller skall jag olja? Får nog fundera ett tag till. I vilket fall som helst måste jag nog kapa den lite för den är stor/lång/hög. Det märkte jag när jag skulle fota den, för hög för att luta den mot vår svarta garagedörr som jag först tänkt. Nu försvinner den tyvärr lite mot bakgrunden.


Sedan är frågan var jag skall ha den: i badrummet eller på altanen. Handdukshängare blir den (troligtvis) i alla fall.

Snart är det dags för DS att gå på födelsedagsövernattning hos kompis och jag och DH skall spela golf med H&F (herr och fru) M. Kvällen blir lugn för imorgon startar jag tidigt ...

No comments:

Post a Comment

Popular Posts