Friday 26 August 2011

Äntligen fredag igen

Tillbringade en timme efter lunch ute på altanen med kaffe,chokladbit och några lånade svenska inredningstidningar. Gäller att passa på när vädret är fint. Senare skall jag hämta DS hos kompis där jag dricker lite vin och pratar bort ett par timmar med mamman.


Jag har för tillfället fått dille på gula blommor. De lyser så vackert. Längtar efter våren tror jag bestämt att jag gör. På altanen står minipåskliljor i en kruka och på väg hem från jobbet idag köpte jag gula krysantemum som förgyller soffbord, matbord och köksbänk. Blomköp på fredagar kommer från och med nu stå på veckoschemat. Tyvärr är det inte gratis. Dagens blomkvast kostade 10 dollar= 60-80 kronor beroende på växelkursen (vad nu den kan vara). Är det lika dyrt i Sverige?




 

No comments:

Post a Comment

Popular Posts