Wednesday 6 June 2012

Sweden

När vi tidigare i år bestämde att bara DH skulle åka hem under några veckor i juni och juli så känndes det helt rätt men nu, nu ångrar jag mig för jag längtar hem till min familj och mina vänner och att få uppleva lite svensk sommar: ljuset och grönskan, sill och färskpotatis, jordgubbar och ... allt annat man förknippar med svensk sommar. Men jag får vänta tills nästa år då det är min tur (och DS).

Urusel bildkvalité p.g.a. bristen på solljus kl. 7 en regnig vardagmorgon i juni.

Idag är det Sveriges nationaldag. En liten del Sverige och en liten del Australien är alltid uppställt, lite snett och vint, på en tavellist i vardagsrummet (har ännu inte hittat en passande australiensisk flagga).

Jag har senaste tiden sett på väderprognoserna att ni i SE har ungefär samma väder och temperaturer som oss men med den skillnaden att här är det vinter och normalt. Hoppas ni får lite riktig varmt och skönt sommarväder snart för det vet jag att ni längtar efter, behöver och är värda.


<3 H

Pssst! Tavellistern från IKEA finns inte att köpa här så dem fick jag ta med mig i resväskan förra gången jag var hemma.

2 comments:

  1. Är det ett löfte att du kommer nästa sommar? ...Då längtar jag redan dit!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) Jag med! Saknar dig.
      Ja, det är ett löfte. Så vida inget oförutsett kommer emellan, det är som bekant dyyyrt att åka till SE, både pengamässigt och tidsmässigt (har bara fyra ynka semesterveckor som skall räcka till mycket).

      Delete

Popular Posts