Sunday 25 March 2012

Crafty

Scrapbooking handlar ju om att berätta och bevara minnen, oftast relaterade till ett eller flera fotografier, i utsmyckat pappersformat som sedan sätts i album. Nu har jag startat ett projekt där jag scannar eller snarare fotar alla albumblad/layout/lo jag gjort genom åren för att spara dem elektroniskt så att jag åtminstonne har dem kvar i det formatet om något oförutsett, tråkigt skulle hända ... det kommer ta lite tid men det får det vara värt.

Jag visar inga gamla layouter nu utan två nya som jag blev väldigt nöjd med.


Fick två tummar upp av DS för denna. *ler*

 
På denna layout har jag skrivit ut fotot (från 2010) två gånger:
en gång direkt på cardstock/bakgrundspappret med färgerna nedtonade
och sedan en gång till på fotopapper med färgerna lite förstärkta.
 Därefter har jag klippt ut huvudmotivet från fotopapperfotot, inkat kanterna
och fäst det med 3D-kuddar ovanpå cardstock/bakgrundspapperfotot. 

Båda dessa layouter och teknikerna som använts har jag lånat/liftat från tidningen Australian Scrapbooking Memories Vol 14 No 4: So Carefree by Melinda Thompson, QLD, p. 66 & Pt Drummond by Sandra Wallace, SA, p. 109.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts